ACTUEEL
Persbericht-Aanslag Mogadishu 20-02-2015

Amsterdam, 24 februari

Op vrijdag 20 februari vond er in Central Hotel, in het centrum van Mogadishu een zelfmoord aanslag plaats waarbij 30 mensen het leven lieten en 54 anderen ernstig gewond zijn geraakt. De uitvoerder van deze aanslag is mogelijk een Nederlandse Somaliërs. De aanslag is inmiddels opgeëist door de terreurbeweging Al Shabaab.

FSAN (Federatie Somalische Associaties Nederland) betreurt deze afschuwelijke daad ten zeerste en neemt afstand van elke vorm van gewelddadigheid die de Somalische bevolking wordt aan gedaan. Zij biedt condoleances aan de familie van de getroffenen.

Het verontrust onze organisatie dat mogelijk een lid van onze gemeenschap in Nederland deze aanslag heeft uitgevoerd. Dit betekent dat de radicalisering van onze jongeren nog steeds actueel is en dat wij hier als organisatie nog meer actief in moeten zijn om deze te voorkomen door mensen te informeren, bewust te maken en vooral jongeren meer weerbaar en kritisch te maken. Dit staat nu hoog op de agenda van FSAN en hierin willen wij graag samenwerken met de overheid en andere relevante partijen.

Mocht u hierover meer informatie wensen dan kunt u contact opnemen met secretaris van FSAN de

heer M. Said tel: 06-34867548 of info@fsan.nl

« terug  |   print artikel  |  deel dit artikel op: deel dit artikel op twitter deel dit artikel op facebook deel dit artikel op linkedin

Momenteel geen berichten...